torsdag 8 augusti 2013

Jag kommer hem så sent från jobbet så det är svårt att hinna med saker. Är hemma runt 22.30.
Igår var en bra dag faktiskt. Jag lyckades kamma hem en bonus på 500 kronor i en liten tävling som anordnades bland de anställda. Lite roligt faktiskt.
Dessa 500 skall användas till investering då jag inte räknat med dem i min månadsbudget.
Jag har sneglat lite grann på Ratos som jag tycker handlas till en bra rabatt.

Ratos är ett investeringsbolag som äger andelar i bland annat AH Industries, Arcus-Gruppen, Biolin Scientific, Bisnode, Contex, DIAB, Euromaint, Finnkino, GS-Hydro, Hafa Bathroom Group, HL Display, Inwido, Jøtul, KVD Kvarndammen, MCC, SB Seating samt Stofa.

Det jag menar med rabatt är att man handlar ratos aktie billigare än om man hade köpt samma procentandelar separat i dessa bolag. Påminner lite om att placera i fonder men med fördelen att du slipper fondförvaltningsavgiften och oftast får högre utdelning. Det kan vara bra som nybörjare att börja köpa aktier i ett investmentbolag då man får en väldigt bra riskspridning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar