fredag 3 januari 2014

Mitt börsår 2013

Tänkte ta och sammanfatta mitt placeringsår.

Jag är mycket nöjd med mina placeringar. Under året har mina direkta placeringar i aktier gett mig 11% avkastning. Minta tre favoritplaceringar har varit Kinnevik, Intrum justitia och Telia Sonera.
Kinnevik har jag sålt av men de andra två har jag valt att behålla. Intrum justitia har gett mig 44% avkastning i år, något som jag är mycket nöjd med. Telia Sonera tror jag har mer att ge och därför behåller jag dem och ser det som en långsiktig, relativt trygg placerng.

Mina fonder har också presterat bra.
Avanza zero och Swedbanks småbolagsfon Europa har gått fint. Den sistnämnda har gett mig en avkastning på 30% och därmed slått index.

Till 2014 så har jag inte riktigt kartlagt min investeringsstrategi men jag kommer antagligen minska risken en aning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar