fredag 4 januari 2013

400 kronor

Igår sa jag att jag sparat 400 kronor.

Gör man något sådant och ansett att man då sparat en slant skall man definitivt inte låta den ligga kvar på det vanliga transaktionskontot. Uch och fy. NEJ.

Du har ju sparat en slan och då skall det sparas och förvaltas väl, så nu skall jag ta mina 400 kronor och föra över till ett lämpligt sparalternativ.
Jag har lite olika strategier för det och det har visat sig genererat bra avkastning och idag skall dessa 400 kronorna in i en Indexfond.

Under 2012 visade det sig att aktiefonder var en av de placeringar som gick bäst.
Jag väljer idag att placera dessa 400 kronor i en fond som följer ett index för några utvalda aktier inom tre sektorer.

Om man inte riktigt vet vart man skall placera sina pengar så föreslår jag att man iallafall flyttar pengarna till ett sparkonto med en gång tillsa man bestämt sig för vilken placering man skall göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar