torsdag 14 november 2013

Get in the game

Idag träffade jag en tjej på pressbyrån som hade massa brochyrer i handen från olika universitet runt om i landet. Hon såg mycket fundersam ut och lite orolig.

Jag minnsn hur det var för mig när jag började plugga. Det var en pärs. Inte roligt alls och jag skulle nog vilja säga att det var värsta tiden i mitt liv på ett visst sätt. Allt var så nytt och jag var så ensam.

Min första kurs var management och där skulle vi göra ett grupparbete. Jag hamnade i en grupp med 4 andra fruktansvärt omotiverade personer. Denna grupp skulle vi ha hela första terminen och i två andra kurser utöver management. Under terminens gån hoppade en efter en av utbildningen och till slut var det bara jag kvar i gruppen. Jag fick alltså göra två grupparbeten själv. Det gick inte så bra och den ena kursen hade jag släpandes bakom mig in på andra terminen. Men jag klarade det. Jag var så fruktansvärt ensam och isolerad. Men sedan dess har det rullat på riktigt fint. Jag har två vänner som jag alltid sitter bredvid och vi pluggar tillsammans inför tentorna.

Det kan vara jobiigt och piss i början. Speciellt första året, men håll ut! När man kommit in i det rullar det på bra. Det gäller bara att inte ge upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar