onsdag 20 november 2013

Sms

Här är mitt senaste skickade sms

Jag klagar inte men jag måste bara få ur mig det här.

Jag går upp kvart över fem på morgonen och möts av ett fantastiskt brummande ljud från akvariet som bara blir fantastiskare för varje dag. Jag tvingar i mig frukost och går den dryga kilometern till pendeln som ofta är försenad. Är det bara en kvart har man tur speciellt idag när det var minus fem grader. Tåget är knökat och man får stå . Ibland behöver man inte hålla i sig för man är fastkilad ändå.  Det är spännande tycker jag. Sen ska man på hundrabussen och där sitter man i en timma. Ac:n har bara ett läge så det blir ca 10 grader varmt. Väl framme i skolan ska man sitta på arslet i tre timmar och skriva ner vad som säga. Skolan äe miljöcertifierad vilket betyder att de stägt av värmen för att erhålla ett fint diplom. Efter föreläsningen ska man kasta i sig lunch för att sedan åka till jpbbet, ha grupparbete eller åka hem å plugga. Man ska också hinna med att göra mat till sig å sambon, göra matlådor och diska. Allt detta till ett brummande ljud av akvarium. Sen ska man kasta sig i säng å försöka få sovit så mab orkar med samma sak igen. Man vaknar flera ggr av att sambon glömt sätta tv:n på sleep och helst vill man att han inte ska se på tv där uppe för man behöver verkligen sova eftee en sådan dag men säger inget för att man älskar honom och inte vill bråka. Larmet ljuder och man vaknar till ljudet av akvariet om man inte vaknar före klockan av att man har en blå kam i stjärten. I vilket fall så vet man hur dagen blir. Kall och kämpig. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar