måndag 5 maj 2014

Det blir inte dyrare än man gör det till

Som ni vet så håller jag på med hästar och jag sa tidigare att jag höll på att göra tröjor till hela laget. Mitt resultat blev otroligt bra och jag tänkte visa upp resultatet för er.

 Att beställa färdigtryckta tröjor skulle gå på mellan 400- 800 kronor vilket är ganska mycket tycker jag för en tröja som du har när du rider så jag löste det själv väldigt billigt.

Jag gjorde så att jag kollade runt på olika sajter för att hitta en så prisvärd enfärgad tröja som möjligt och hittade den ultimata tröjan här. Dom har massa prisvärda produkter faktiskt.

Sedan skapade jag en mall av en plastficka och skar ut med mattkniv. Lite pilligt men det gick.
Sedan la jag stencilen på tröjan och tryckte med en vanlig kökssvamp med vit textilfärg på. Jag lät det torka och efteråt strykfixerade jag.

Detta till en kostnad på 120 kr per tröja. Tröjan kostade 99 kronor och textilfärgen 79 kr. Fiffigt va? Det blir inte dyrare än man gör det till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar