måndag 2 september 2013

Sitter här med en kopp te och försöker varva ner lite. Tänker på vad som kommer att bli de största utmaningarna denna terminen. Förra året var det studieteknik och ledighet som strulade vilket jag tror är mycket vanligt för dom som vörjar plugga igen på högskola eller universitet efter att ha varit lediga länge eller jobbat emellan.

Mitt enda tips jag kan ge er där som jag har lärt mig än så länge är:
  • Var aktiv på föreläsningarna, anteckna och ha med er allt som ni behöver som jag skrev om tidigare här: Allt du behöver tll föreläsningarna
  • Stanna kvar extra i skolan och läs det som gicks igenom på föreläsningen och repetera det. 
  • Utnyttja tiden du är i skolan till att plugga så att du kan vara 100 % ledig på helgerna. Det är superviktigt om du skall hålla hela utbildningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar